Friday, January 7, 2011

PTPTN ni masih PTPTPU ke?

azam lama x sempat nak capai,ish,,
Happy New Year 2011!!!(semoga segala azam baru tercapai semuanyya..) Hampeh je aku nih baru nak wish,,sekarang dah  hari ke 7,,aku berlakon macam la hari pertama,,ok,,lantaklah,,au tersangat la sibuk sehingga tiada masa nak post entry baru,,sibukk,,hm,,sibuk apa?,,sibuk baca buku baca suratkhabar,,baca blog orang,,aku tak tau kenapa aku addict sangat membaca,,kalau baca buku teks ke,,buku Critical thinking ke,,ok jugak dapat asah otakk hasilkan idea baru menggegar dunia,,ni baca leleh2 lepas tu aku lupa,,dahla aku ni super-pelupa!!
pinjam talipon graham bell
OK malas nak mengarut,,tahun baru ni aku sangat teruja kerana tak lama lagi pilihanraya,,tapi aku dengar2 pilihanraya tak jadi tahun ni sebab kerajaan masih kelam kabut,,(alamatnya tak merasa la aku nak tengok pilihanraya umum kat semenanjung pulak),,aku dengar best, seronok,,yeke?

Pagi tadi mak aku telepon suruh aku pergi daftar dekat website PTPTPU,, ala PTPTN tu sebab kerajaan dah turunkan 3% kadar faedah kepada 1%,,xpaham? Macam ni,,aku belajar pinjam 21000 (mak datuk!) tapi masa nak bayar balik aku kena la kasi bunga RM630 la kalau 3% + RM21000+ RM21630,,(betul ke aku kira),aaa,,aku pakai ptptn la,,x tau ke? Biasala orang slow macam aku ni mana la dapat biasiswa,,orang baca sekali,,dapat A aku baca 5 kali hafal 5kali baru dapat A (insyaallah lah,,kalau tak dapat,,nak buat camana, itulah takdir,,huhu)
bosan dengar
Ish wat sedih je,,ok,sambung tadi,,mak aku kata dia dengar kat radio,,kerajaan khabar masih sedikit saje yang daftar kat PTPTN tu sambutan tak memberansangkan,,apasal? Budak2 x happy ke bunga dah turun? ,,hmm,,nak happy apenya kalau x payah bayar terus barula berebut rebut orang x hengat dunia p daftar mak oi,,naa,,
riba ker,,entahla

Tapi bersyukur jela dengan apa yang dah ditakdirkan,,ok la 2,,Cuma yang buat aku heran kenapa lah x tarik je bunga,,x payah bunga2 la,,nak belajar pun susah ke dalam Malaysia ni sampai tak de duit nak pinjam2 macam siot je,,belajar tinggi2 ada hutang rupanya,,orang kata aku x bersyukur,,tapi tengoklah Negara lain macam Amerika Latin,,Venuzuela (betul ke ejaan),,bagi pendidikan percuma je dekat rakyatnya!!,,ok mungkin aku telebih emosi atau terlalu meminta menagih benda yang x patut,,tapi apa salahnya bagi pendidikan percuma dekat budak sek rendah je,,,ni nak bayar sampai yuran computer RM11 sebulan,,cheh,,bilik komputer x jugak bukak2,,aku ingat lagi dulu sek rendah dok intai2 bilik komputer,,x pakai2 sampai aku blah,,sekarang depa buat anaiya adik2 aku pulak,,
nak percaya ke tak?
Aku rasa la kan cas PTPTn turun x dapat sambutan, sebab budak2 nak tengok apa kerajaan nak offer, sebab dalam 100hari Pakatan rakyat kan,,puak pakatan nak rombak balik system PTPTN ni,,yahoo,,,aku tak tau la nak rombak camana,,tapi mungkin kerajaan dah gelabah  bagi respon turunkan cas PTPTN ni,,hihihii,,aku bukan pro atau kontra mana2,,suka2 nak tengok politik2 ni lawan cara bersih,,tawar menawar,,asal jangan ada yang buat rusuhan sudah ,, still ok!! apelagi p lah daftar sekarang,,ada tarikh tutup tau,,

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi