Thursday, December 16, 2010

KES MONA FENDY

Mona, Juraimi(atas), Affendy(bawah)
bru2 nh aku terbaca kisah yang menakutkan rakyat Malaysia satu ketika dulu iaitu pembunuhan yang dilakukan Monafendy suami dan juga pembantunya,,citer ni dah lama dah,,tapi aku baru dapat tau detail sekarang,,maklumlah dulu kan aku kecik lagi,,masa aku kecik aku pernah terbaca cter diorang nih dalam surat khabar,,,memang semacam la aku tengok gambar dia terutama senyuman dia yang melebar tu,,kawan2 ku pun kata orang yang berdepan dengan monafendy ni,,x berani nak bertentang mata dengan dia sebab dia ada ilmu pukau,,entah la,,Suami aku kata dekat2 kampung aku ni pun ada rumah mona punya sampai sekarang xde orang berani nak duduk rumah sewa tu terbiar je,,dia kata lagi orang kampung pun ada jumpa mayat ditanam dekat2 situ,,(wallahualam entah betul ke x)


Mona fendy ni nama sebenar dia maznah la,dia ni penyanyi,jom tengok mona menyanyi,,bomoh,keturunan tengku2,dan juga ahli perniagaan, fendy tu nama suami dia Affendy. Diorang ni sangat kaya raya dan dikatakan dulu pernah memiliki pulau persendirian di Thailand. Pembunuhan yang membawa diorang dituduh di mahkamah adalah kes pembunuhan berprofil tinggi melibatkan seorang ahli politik umno adun batu talam pahang,datuk mazlan. Mayatnya dikerat 18, tiga tetakan pada tulang keempat dengan potongan bersih dan licin; luka hirisan bersih; daging dicerai daripada tulang, abdomen
dihiris serta zakar hilang. Rasa2 nya macam bukan manusia je yang buat. kalau nak diikutkan mastemind dalam cerita ni bukanlah mona fendy kerana didapati suaminya lebih hebat dan ketua dalam geng ni,,tapi mona lagi popular dari suami dia kerana wajahnya yang menakutkan, stailnye yang tersendiri dan lawaknya yang spontan ketika menjwab soalan wartawan. Suami dia lebih pendiam lagi,,
gambaran mayat dipotong 18
Kes mereka ni yang boleh selesai dalam masa 2 bulan lebih telah berlarut sampai 9 bulan kerana terdapat percanggahan di antara pengakuan mona dan suaminya dengan pembantu diorang Juraimi. Suami isteri itu menuduh Juraimi yang membunuh Datuk Mazlan dan mereka tidak terlibat,,manakala Juraimi mengatakan dia dipukau suami isteri itu untuk membunuh Datuk Mazlan.,Dalam pengucapan beramaran yang dirakam diambil sehari selepas mereka ditahan polis,Mona memang mengaku terlibat dalam pembunuhan tu, (masalahnya dalam mahkamah x mengaku pulak),,dia kata polis paksa dia bagi keterangan palsu,,berbelit je makcik ni ,Untuk pengetahuan kita, Suami isteri ini juga pandai ilmu silat dan mengajar silat. Si Juraimi ni kira anak murid diorang la,,dan tiba satu ketika Juraimi duduk bersama suami isteri ini untuk menuntut ilmu,,lagipun anak gadis bongsu mona berumur 6 tahun yang x suka bercampur dengan orang selain Mona,sukakan Juraimi. ini kata mona lah. Jadi diorang x kisahla kan Juraimi duduk sekali dengan diorang.
barang sakti kononnya,,
ape kaitan mazlan ni dengan suami isteri yang keje bomoh2 ni,,aaa,,,sebenarnya si datuk mazlan ni ada membeli barang2 sakti dari Mona dan Fendy dengan harga RM 2.5 juta..Mana tah dapat duit banyak tu,, duit rakyat kot,,ish3, Barang yang berupa songkok dan tongkat itu digunakan datuk sebagai senjata ajaib dan dapat membawanya menjadi seorang menteri besar. apa nak jadi dengan orang islam ni. Datuk ni jadi kawan baik kepada Fendy nih. Berikutan kenyataan Mona dalam court,Pada 2 Julai 1993, datuk tu berjanji dengan mona dan fendy nak ke kuala lumpur bersama2 tapi sampai malam baru suami dia pulang bersama datuk tu..Malam tu kira datuk lepak rumah mona dan fendy,,dan dia suruh Fendy asapkan barang2 sakti nya dan dia nak  mandi bunga. Juraimi mendakwa diceritakan sebelum tu, mereka telah memujuk datuk mengeluarkan sejumlah wang yang mana akan berganda selepas mandi bunga. pahtu x pasal2 si Juraimi ni tetak kapak ke halkum datuk tu,,pahtu Juraimi suruh mona dengan fendy lari bawak anak sekali..itulah ceritanya,,menurut Juraimi dia x tau apa yang dia buat dan dia rasa dipukau oleh affendy,dia tanam mayat tu dengan semen dekat stor rumah buruk malam 2,,tapi si Fendy kata dia x tau ilmu pukau..(biasala tu dah bersalah sumer tuduh menuduh) last2 sumer kena hukuman gantung sampai mati,,huhu3,,mona dan suaminya tersenyum sahaja mungkin diorang dah agak kot manakala Juraimi nampak sebak masa dibacakan hukuman,,
yang baju biru hensem 2 datuk mazlan
Di akhir kematian nya,,aku baca ada ustazah cakap Mona ni telah bertaubat sebelum dihukum gantung,, alhamdulillah,, semoga Allah mengampunkan hamba2 nya..Cerita ni ringkasan jer,,ape kata korang sambung je baca cerita dia kat sini
.ha,,,dulu ada gak filem malaysia dukun tajuknya menggunakan kisah mona ni,,tapi filem Malaysia x luluskan mungkin nak jaga hati keturunan Mona..bagusla,,tapi aku nak gak tengok sebenanya,,,huhuhu,,
bila umie aida yang cantik jadi mona




8 comments:

nur farahin said...

sy pun baru tahu . thanks for sharing this :) ==' rasa seram takut nak tido lh pulak . .

cik HUSYI said...

Thanks for the entry..baru tahu jugak...
ish3x,anak mona tu macam mana ye sekarang..

wanacesh said...

@nur farahin

tengs yer,,post ni dh lama dh n pling byk org tgk tpi bru je org bgi respon hihi

wanacesh said...

@cik HUSYI

yela mcm mana dgn anak nya,,kiter da bcer ktne ntah,ank dia yg pompuan tu skrg hidup bhgia dgn suami dan anak2 nya,,bguslah,,

Umairah Mn said...

i pernah pergi rumah dia dekat bukit sri gombak tuhh tine form 3 dgn kawan kawan, phewwww ~

wanacesh said...

@Umairah Mn

wah beraninya,,xscary ker,,tpi yelah watpe nk takut,,diorang tu pun manusia biasa gk kan =)

Suhami Ahmad said...

seram atok baca...lagi satu senyuman mona ni ngeri kan....

wanacesh said...

@Suhami Ahmad

mmg pon atok,,msa dulu kiter tgk kay newspaper dia senyum pastu rasa macam dia senyum kat kiter je,,takut je rasa

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi