Monday, March 21, 2011

semua agama mana sama!

jika kita berjumpa dengan seorang lelaki yang boleh mengubati penyakit,,mengeluarkan kita dari kemiskinan,bersedia untuk menenangkan  jiwa mereka yang memerlukan, mengajar melakukan kebaikan, dan meninggalkan sifat jahat, menarik kan?,tetapi.. Dia membawa satu ajaran bahawa semua agama adalah sama...Aku tanya diri aku?? sama ke islam yang aku anuti dengan kristian?atau budha?majusi?sudah tentu tidak!!
Inilah konsep yang dibawa Sathya Sai baba.
ala2 merenung nasib umat la tu

“Hanya ada satu Tuhan, Ia yang berada dimana-mana, Hanya ada satu Agama, Agama Cinta Kasih, Hanya ada satu Kasta, Kasta Kemanusiaan, Hanya ada satu Bahasa, Bahasa Hati”
 Amboi2,,bahasa dia memang sasterawan habislah...patutlah banya pengikut..sai baba ni kata dia tak bawa agama baru,dia ni konon macam jelmaan la dari zaman ke zaman yang nak memimpin umat ke jalan yang betul
"Aku datang bukan untuk mengganggu atau menghancurkan keyakinan apa pun, tetapi untuk menguatkan keyakinan mereka, sehingga seorang Kristen menjadi seorang Kristen yang lebih baik, seorang Muslim menjadi seorang Muslim yang lebih baik, seorang Hindu menjadi seorang Hindu yang lebih baik dan seorang Buddhis menjadi seorang Buddhis yang lebih baik"
kasi tepung ajaib
Seram aku dengar...Jangan ingat dia banyak pengikut sebab pandai mengayat je,orang kata dia ada mukjizat tau,dia boleh mengeluarkan tepung dari tangan tak habis2, dan tepung tu digunakan orang untuk merawat penyakit...

“Setiap kali ada ketidak harmonian menguasai dunia, Tuhan akan menjelma dalam bentuk manusia untuk menetapkan jalan. Kedatangan Tuhan ditunggu dengan cemasnya oleh orang-orang suci dan orang bijak. mereka berdoa dan Aku datang. Tugas utama-Ku melindungi kitab suci dan melindungi umat yang taat."
aku x paham dia cakap macam dia seorang nabi sekarang cakap macam dia Tuhan pulak..Dajal dah datang ni..

“Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan berambut keriting…”

(Hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud:
“Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati..” (Hadith riwayat Ibnu Majah)

Adik aku kata kalau dia jumpa sai baba dia nak tembak, (cakap orang belum baligh) tak perlu tembak dik oi,,

 dalam sebuah hadith Rasulullah s.a.w bersabda:

"Bila seseorang selesai membaca tashahhud (akhir), hendaklah ia memohon perlindungan kepada Allah empat perkara, iaitu: ' Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari siksa neraka jahannam, dari siksa kubur, dari fitnah hidup dan mati, dan dari fitnah dajjal'.


Doa lah senjata kita orang islam..kang tembak di kata terrorist pulak..bahayanya fitnah dajjal ialah, ia bukan sahaja mengelirukan orang yang rendah ilmu dan imannya , tetapi jika di lihat sejarah, berapa ramai ulama' terkeliru dengan dajjal ini, baik dajjal kiasan ataupun realiti.  boleh jadi seseorang yang awalnya Islam akan tersesat di akhir hayatnya...semoga kita dijauhkan dari dajjal yang nyata dan tersembunyi..
p/s: act aku baru tau pasal baba ni masa baca buku eat pray love,,tu pengalaman penulis sendiri, dan banyak muslim pun datang ke india untuk belajar fokus kepada tuhan semasa beribadat dengan cara bermeditasi seperti yang di ajar sai baba ni,, sesat2,,lama dah cerita si baba ni huhu,,
nak baca lagi?? KLIK NI atau SINI JUGA

7 comments:

Tasha said...

like~

mira said...

sya juga baru tau pasai sai baba ney. ada artikel kate dia pun djal jugak.
Berlindung kepada Allah. moga dikuatkan hati dan iman. Amin. :)

wanacesh said...

@Tasha
teng-tengs.

wanacesh said...

@mira
btul tu mntk jauhla,,

Suhami Ahmad said...

atok ada baca melalui email kisah dia ni...bahaya! ramai pengikut dia..klu x silap dia dari Sri Lanka

wanacesh said...

@Suhami Ahmad
tulah,memang bahaya pun dia ni,,banyak umat islam dah p tengok dia ni,,terus ikut

Khairil said...

mati dah si sai baba tu....

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi