Wednesday, March 30, 2011

revolusi bertudung artis malaysia

aku perempuan dan perempuan sukakan gossip,,aku x tau kenapa, mungkin ini sifat semulajadi wanita,,yang x suka bergosip mungkin x suka ambil tahu isu semasa kot, haha!,walau apapun yang baik jadikan teladan,yang buruk jangan panjang2 kan cerita pulak,,nanti jadi kes ngumpat,,free je dapat dosa,,wakaka,,slaloo juga aku terlajak,,
alhamdulillah, artis malaysia sekarang banyak dah faham bahawa x perlu nak seksi dan tayang body untuk naik atas,,peminat sekarang bukan gila seks ok,,ops,,dulu pun x malah ada yang berhijrah advanced lagi,,bila memakai jilbab ^___^
wardina dan irma hasmie tomei
anne hot fm dan farah brip2
banyak lagi macam sheila rusly, ann ngasri, ekin mawi, ramlah ram dan yang seangkatan dengan di atas ni... x kurang jugak dari tudung jadi skarf nenek aku pulak,,,adohai,,ni lah nak berpesyen x kena gaya..ni tensen aku tengok nie,,
yuna alalamak!
adohai kak ogy
biasa kita dengar orang memperlekehkan insan yang berhijrah ke berjilbab ni,,ala setakat pakai tudung je.,,buat apa,,yang penting hati kena baik,,
pakai tudung sebab sakit gigi pun xpe
Sebab itu semua kena datang kerana Allah. Bukan sebab kerana terpaksa atau kerana desakan mana-mana pihak. Lagipun Kak Pah tak mahu jadik macam segelintir kawan-kawan artis Kak Pah. Kesian kat diaorang. Sebab diaorang tersepit dengan keadaan ini (bertudung). Jadi, kesimpulannya, Kak Pah akan bertudng bila Kak Pah dah betul-betul bersedia dan Kak Pah mahu pakai kerana Allah, bukan kerana sesiapa. Itukan lebih baik. Buat apa nak hipokrit.
x kisah la artis mana pun nak pakai jilbab sebab hipokrit atau hati terbuka,,hidayah Allah tidak akan datang jika tidak dicari,,jangan tunggu sahaja,,mana tau ajal maut esok lusa menjemput,,,bertudung itu wajib,,nak x nak mesti pakai yer,,macam solat juga,,nak tak nak mesti solat,,lama-lama Allah akan buka hati kita untuk ikhlas kerananya,,insyaallah,,kalau x nak pakai pun xpe,kubur masing-masing kan,,tapi janganlah nak mengata orang yang dah berhijrah,,x elok tau,,eee,,
psss:dah pakai jilbab, baju sendat ala-ala nangka pulak,,adohai,,x dapek dah den nak nolong ei

37 comments:

Raji berkata said...

erm makin lama makin teruk revolusinyer x.x"
bertudung bkn bermakna sudah tutup aurat
kena pastikan betul yg tudung tu memang menepati ciri2 menutup aurat kan? ^^

mira said...

Salam. ya ya, setuju :)
menutup aurat kenalah ikhlas kerana Allah.
Yang wajib kena la buat, kan. :)
nice entry!

Mutalib attholib said...

Moga segala yang berlaku disekeliling kita menjadi cermin biasan buat diri kita sendiri.

Dengan biasan itulah kita dapat menilai diri, mencari kelemahan sendiri, dan berusaha membaikinya jika ada kecacatan.

Orang lain biarlah tuhan yang menilai. Jika ingin manasihati, sampaikan ia dengan hikmah dan bijaksana.

PS: Sekadar pesanan buat diriku sendiri.

Peja said...

tutup aurat + perangai baik = sukses...
tutup aurat + perangai buruk = memalukan...
tak tutup aurat + perangai baik = semoga datang hidayah...
tak tutup aurat + perangai buruk = nau'zubillah...

encHIx laNDax said...

yuna punye tudung sangat pelik!

Haz said...

baru dgr ceramah tadi..
artis malaysia skrg dah makin bagus..
sudah bertudung tpi tak tutup aurat lagi..
tapi tak apa,sikit demi sikit..

p/s:tapi jgn lambat sngt sudah..

Khairil said...

@Raji berkata saya sokong 100 peratus...kalau pakai tapi boleh nampak tengkok tak jadi le...

KasihPena said...

i love my hijab...

nik lan nik mat said...

yg tak pakai nk brubah...bgus

yg da pakai nk bukak..neraka

SHaRKFiQ SSM said...

yeah, semoga rezeki dyorg lebih berkat lepas ni.. Ameen~

Silent said...

whoa irma dah pakai tudung ke?
dah lama tak tengok tb neyh...kehkeh

wanacesh said...

@Raji berkata

yer x kisahla nk bertudung pesen apa pun, mesti tutup kepala,, tlinga leher dan juga dada,,haa,,tutup aurat! =)

wanacesh said...

@mira
btul tu mira,,pakai tudung ikhlas kerana Allah,,kalau x ikhlas pun xpe,pakai je sebab wajib,lama2 Allah buka hati jugak kan,,=)

wanacesh said...

@Mutalib attholib
betul tu sama-sama menasihati kalau ada buat salah,,x perlu menilai kerana itu urusan Allah,,kalau x mkn nasihat tu biar jelah,,tanggungjwb kita dah lepas =)

wanacesh said...

@Peja

wah,,suka tengok peja buat kira2 mate

tak tutup aurat + perangai baik = semoga datang hidayah.. LOIKE yang ini ^_^

wanacesh said...

@encHIx laNDax
memang pon tensen tengok,,dulu cute je,,skrg mcm pesen mak datin pulak

wanacesh said...

@Haz

yer sikit demi sikit yang penting istiqamah kan =)
(jgn lambat sgt sudah)SUKA SGT!^__^

wanacesh said...

@Khairil

yer nmpak tengkok n satu lagi dada tu mak ai,,cover la jugak kan harta untuk suami tu hahaha! =D

wanacesh said...

@KasihPena

ME TOO GIRL! ^__^

wanacesh said...

@nik lan nik mat

yg dah pakai nak bukak,,ada yang x kena dgn zahir dan batin la 2

wanacesh said...

@SHaRKFiQ SSM

yer rezeki banayk buat apa kalo x berkat,,bila berkat,yang sikit pun rasa mcm banyak, itulah nikmat Allah =)

wanacesh said...

kiter tengok kt blog jelah silent,,haha,,kiter pon lma x tgk tb,,dalam tb pun dah jdi rumah cicak

Cik Yana said...

Tak suka la tengok style yang nampak leher tu. Leher tu kan aurat jugak. Pelik jugak sebab sebelum ni elok je dorang tutup, tiba2 pegi bukak.

Entry terkini: Happy Birthday Superman!!! :)

p@kcikLie / mamadiana said...

mudah-mudahan penghijrahan golongan mereka membawa kebaikan , jdkan ini sbg titik permulaan utk berhijrah ke arah yg lebih baik..insyaAllah.

Mr. Swift said...

Lol, nasib baik dilahirkan sbg lelaki. ;p

*no komen.

love said...

..pakai tudung sebab diri nk berubah..bukan sebab ikut2

wanacesh said...

@Cik Yana
xde yang peliknya,,sekarang ni semua nak jadi mangsa pesen mcm lady tergagap gagap

wanacesh said...

@p@kcikLie / mamadiana
insyaallah semuanya akan kembali kepada sunnatullah jua "ke arah kebaikan "

wanacesh said...

@Mr. Swift

no komen,,style pasha panda je kihkih,,amboi2 lelaki pun ada aurat tau :P

wanacesh said...

@love
yer kalo nak ikut2an tu x lama la tu,yg penting istiqamah =)

titan said...

emm..entahlah. berapa kerat aje yang pakai tudung betul-betul..pakai tudung, bajut ketat. Muka pun ketat gak. Aduhh..

Hafriz Mohamad said...

pakai tudung sbb trend, bkn sbb syariat mewajibkan..
ape kes? huhu~

wanacesh said...

@titan
tulah nk wat cmna,,tulah kalo x ikut islam seluruhnya,,pakai tudung tapi naked plk

wanacesh said...

@Hafriz Mohamad

tapi cik haffiz pada saya biarlah dia pkai tudung sbb nak ikut trend pon,,kira dia nk pakai jgkla kan,,lama2 nanti terbuka la hatinya utuk ikhlas,,huhu

Suhami Ahmad said...

betul3x....sekarang ni kan macam2 atok dengar pasal fesyen tudung ni...takut diorang bertudung sebab fesyen n bukan keikhlasan

ewanrani said...

biasela tu zaman sekarang punya trend...

entri terbaik jom tgk>>Bangunan Tenaga Solar Terbesar Didunia

Anonymous said...

Bagi mereka yang taksub dengan kehidupan dan perbuatan artis2, tiada apa yang mereka lakukan dapat dijadikan contoh dan teladan.Ambillah peringatan ini:

(Iaitu) orang-orang yang menjadikan agama mereka sebagai main-main dan senda gurau, dan kehidupan dunia telah menipu mereka. Maka pada hari (kiamat) ini, Kami melupakan mereka sebagaimana mereka melupakan pertemuan mereka dengan hari ini, dan (sebagaimana) mereka selalu mengingkari ayat-ayat Kami. (Surah al-A'raf: 51)

“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim”. Maksud zalim di sini ialah syirik atau dosa-dosa besar lainnya. Pada ayat ini kita dilarang oleh Allah menggauli mereka serta meredhai perbuatan mereka. Tetapi jika menggauli mereka tanpa meredhai perbuatannya dengan maksud agar mereka kembali kepada kebenaran maka menurut sesetengah ulama adalah diperbolehkan. Tetapi menurut yang lain pula ayat di atas menunjukkan bahwa kita wajib memulaukan mereka karena menggauli mereka boleh membawa ke Neraka.

“Yang menyebabkan kamu disentuh api neraka”. Maksudnya jika kita cenderung kepada mereka serta meredhai perbuatan mereka maka kita akan diazab dengan api neraka. Dan jika perkara ini benar-benar berlaku nescaya kita tidak akan mendapat pertolongan kecuali daripada Allah SWT. Dan ini adalah hukuman bagi orang yang cenderung kepada orang yang zalim: bagaimana pula hukuman bagi orang-orang yang justeru melakukan kezaliman? Wal ‘Iyadzubillah.

“Itulah peringatan bagi orang-orang yang ingat”. Maksudnya: Segala wasiat yang telah disebutkan di atas iaitu perintah agar Istiqamah, larangan agar jangan melampaui batas, larangan agar jangan cenderung kepada orang-orang yang zalim, perintah agar melaksanakan solat pada waktu-waktu yang telah ditetapkan, kesemuanya itu adalah pengajaran yang berguna bagi orang-orang yang menginginkan nasihat, tidak melupai Allah, dan merasa sentiasa di dalam pengawasan Allah. Adapun di sini khusus disebut “Lidz Dzaakirin” iaitu bagi orang-orang yang ingat, karena hanya mereka sajalah orang-orang yang dapat mengambil menfaatnya.

Kalau terasa dan melatah, muhasabah diri, kita dalam golongan yang mana:

Dan tetaplah memberi peringatan, kerana sesungguhnya peringatan itu bermanafaat bagi orang-orang yang beriman. (Surah adh-Dhariyat: 55)
Oleh sebab itu, berikanlah peringatan kerana peringatan itu bermanafaat. Orang yang takut (kepada Allah) akan mendapat pelajaran, orang-orang yang celaka (kafir) akan menjauhinya. (Surah al-A'la: 9-11)

Dan sesungguhnya dalam Al-Quran ini Kami telah ulang-ulangi (peringatan-peringatan) agar mereka selalu ingat. Dan ulangan peringatan itu tidak lain hanyalah menambah mereka lari (dari kebenaran) (Surah al-Isra': 41)
Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang telah diperingatkan dengan ayat-ayat dari Tuhannya lalu dia berpaling daripadanya dan melupakan apa yang telah dikerjakan oleh kedua tangannya? Sesungguhnya Kami telah meletakkan tutupan di atas hati mereka, (sehingga mereka tidak) memehaminya, dan (Kami letakkan pula) sumbatan di telinga mereka; dan kendatipun kamu menyeru mereka kepada petunjuk, niscaya mereka tidak akan mendapat petunjuk selama-lamanya. (Surah al-Kahf: 57)

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi