Friday, March 18, 2011

Sungguh bertuah sekali diriku

Sesekali  aku tertanya-tanya, ketika segalanya tidak kena..
Apakah TUHAN telah melupakan daku, dan meninggalkanku sendiri?..
Lalu aku mengingati, semasa segala dugaan dan derita..
Dia selalu bersamaku..
Sungguh bertuah sekali diriku..


Aku memohon kepada TUHAN kekuatan, agar mampu ku mencapai..
Aku dijadikanNya lemah, agar aku belajar mentaati dengan rendah diri..

Aku memohon kesihatan, agar mampu kulakukan perkara besar..
Aku dikurnia Nya kesengsaraan, agar mampu ku lakukan perkara baik..

Aku memohon kekayaan, agar aku bahagia..
Aku dikurnia Nya kemiskinan, agar aku bijaksana..

Aku memohon kuasa, agar aku dihamburu pujian insan,
Aku di kurnia Nya kelemahan, agar kurasai perlunya TUHAN,

Aku memohn segalanya, agar mampu kunikmati hidup,
Tidak ku peroleh apapun yang aku pinta, tetapi segala yang kuharapkan..

Dan walau begitu kejahilanku, 
DOA YANG TIDAK AKU LAFAZKAN SEMUANYA DIMAKBULKAN..
Dia selalu bersamaku..
Sungguh bertuah sekali diriku
-dare to fail-


"Ada sesuatu yang kamu cinta, tetapi itu membawa keburukan kepada kamu,
Ada pula sesuatu yang kamu benci, tetapi ia membawa kebaikan kepada kamu,
Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah itu lebih tahu" (Baqarah 216)

2 comments:

Unknown said...

Setiap kejadian ada hikmahnya...

wanacesh said...

@Suhami Ahmad

sokong ckp atok,,hoye!!!

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi