Friday, March 11, 2011

watak kaku jadi bintang filem

Zaman sekarang ni, nampak sangat pengarah filem internasional kering idea kan..Mana tak nya,,banyak cerita yang best-seller dari buku di filemkan. Tak terkecuali Malaysia dan Indonesia,,tapi negara kita kuranglah kering idea macam ni,,Antara buku-buku yang pernah aku baca yang di filemkan macam P.S i LOve U.
Suami mati tinggalkan surat2 untuk isteri nya
 Promote buku aku ni,,.Best tau,,baca banyak kali pun masih boleh gelak guling-guling,masih boleh nangis x keluar bunyi,,masiih boleh rasa debarannya,,Novel diorang x la macam sesetengah novel cinta Malaysia ni,,tensen sangat benda yang sama je,,awek putus dengan mamat,,awek dapat balak baru,,mamat datang balik,awek masih cintakan mamat,,Last2 awek kawen dengan mamat,balak tadi dapat sisa,,kah~~aaa,,tapi jangan ingat aku anti dengan novel melayu,,Aku suka kalau karya agung Ramlee Awang Murshid di filemkan,,tengok apa jadi,,pergh,,,macam cerita Laksmana sunan tu,,Aku bayangkan M Nasir la yang berlakon..(x nak mawi) hahaha
Laksmana Sunan idaman wanita masakini
..,,Di Indonesia buku yang difilemkan macam Ayat-ayat  Cinta. Macam ni la tunjuk poligami yang buat orng prempuan x sakit hati,,Yelah,,lelaki tu pun alangkah macho dan kuat pegangan pada agama-Nya memang patut pun jadi rebutan awek2 cun kan.
logik jugak diorang rebut laki ni
.Bukan macam cerita poligami kat Malaysia ni ,tensen tengok cerita poligami yang watak lelaki macam hampeh, buat lawak x jadi, banyak muslihat sana sini, isteri-isteri bergusti x tentu hala rebutkan lelaki yang entah apalah yang dia ada,,duit je kot...Patutla isteri-isteri yang merebut tu x cun,,Bagus sangat~~gusti lah lagi,,,aaa,,ting!ting!ting! masam tamat.!
tensen tengok,,tapi kat Malaysia banyak la camni
Filem-filem lain yang adaptasi dari buku yang aku pernah baca macam Confession of Shopaholic, The Notebook,Eat Pray Love, Star Trek, Janji Diana. lagi komik doraemon cerita panjang, Detective Conan, Naruto dan juga Slamdunk..Kalau tengok kat tv,,time bercakap tu bosan giler,,bilerla nak berlawan..
Aku suka watak shikamaru
 Kesimpulannya membaca lebih seronok dari menonton kerana membaca dapat menghayati dan juga menyelami hati watak tu,,sedangkan di filem nak selam hati camana??Nak sentuh kat bahagian hati tersimpan (dada) pun x dapat!!HAHAHA~

8 comments:

suri said...

salam..
yelah suri suka bli buku sb dpt hayatiw atak..selam dlm2 heee..pastu klu nak baca bekali2 pun blh heee..

klu tgok tv rasa tak puas..pastu klu teringin nk tgok ctr tu kena thu lain tahu lagi utk d tayang semula

wanacesh said...

@suri

btol tu,,tpi nk bcer bekali2 tu memang kena beli la bukunyer,,he3,,kalo nk nonton,,download je,,tpi membacer tetp no 1 !!

attholib said...

Buku boleh membawa sang pembaca merentas masa dan zaman hanya dari berbaring-baring di atas katil. Tetapi hanya yang minat membaca sahaja yang boleh menikmati kelebihan ini ;) Betul tak Wanacesh!

wanacesh said...

@Mutalib attholib

btol tu mutalib!,,hnya jauhai je yg mngenal manikam,,he3(x pasti ler de kaitan ke x)

creamyfiodesi said...

aku sokong kalo wat filem laksamana sunan?
tp xbape nk sokong m nasir.. hehe!

yey! vote for Kakashi! <3 <3 <3

Wanie Aziz said...

nak tengok merong mahawangsa...=) takkan setanding puteri gunung ledang mungkin.;)

ps: sy peminat cecelia ahern.=) over the rainbow lebih hebat drpd p.s. i love you.huhu

wanacesh said...

@creamyfiodesi

saper lgi yg der rmbut pjg misai2 mcm phlwn kalo bkn m nasir trex..ke ko nak awie yg jadi,atau man kidal,,hihi

wanacesh said...

@Wanie Aziz

over the raibow yg pas surat2 ms kecik tu kan,,wa,,kter der buku tu pon best gk,,!!!

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi