Saturday, April 2, 2011

pilihanraya nak dekat,,kena saman pun banyak~

Akhir akhir ini mak aku selalu merungut sebab terpaksa dengar pelanggan berleter sebab kena saman ,bukan apa kedai mak aku tu kira tepi jalan, tapi bukan jalan besar, jadi tempat parking memang jauh la.baru-baru ni kakak aku pun kena saman, dia lupa agaknya traffik sekarang macam chipsmore, kejap ada kejap xde,,cepat2 dia pergi bayar saman tu takut kena blacklist, lepas tu mogok x mau cerita pasal hal tu kerana sakit hati duit terbang gitu je,,100 lebih jugak kena,,kahkahkah.. sapa suruh kedekut dengan aku
saman menyaman di jalan
dulu depan kedai mak aku, kalau sabtu ahad, selalu banyak orang dari hulu duduk berderet2 tepi jalan sebab nak jual barang dari kampung diorang,,macam sayur ke,bakul ke,,sampai ke malam pun diorang tidur jugak sepanjang jalan alah bisa tegal biasa,,malam pun x sunyi, macam pesta pulak,,tapi sekarang agak sukar nak tengok situasi macam tu,,asyik kena ambush je, gara-gara PILIHANRAYA!!,,x lama lagi kan sarawak nak pilihanraya, jadi apa kaitan dengan traffik yang makin ligat nak saman orang ni?,,polis yang macam tiap2 minggu la nak buat operasi kat jalan?

lebih kurang gini la,,tapi bukan awek2
cun yang berjual
Bapak aku polis,,dulu dia pernah cerita, bila pilihanraya nak dekat jer,,mesti golongan macam dia ni kena buat kerja lebih sikit..satu hari mesti ada saman sekurang-kurangnya 5 orang..wow,,apa kaitannya,,mungkin duit saman ni nak guna untuk kos pilihanraya kot,,ingat free ke nak beli bendera dengan poster segala macam,,huhu tolong jangan salahkan ayah aku ye,,dia hanya menjalankan tugas,,akhirnya rakyat orang macam kakak aku jugak yang kena,,salah siapa? piihanraya kut??hihi..
pssst: politik kotor pun laktaklah,,mengundi tu tanggungjawab,,salah atau betul undian kita,,itu urusan Dia.=)
nak buat undi rosak boleh tak? huhu..

16 comments:

Cik Yana said...

Yeay! cik Yana tak mendaftar pun lagi sebagai pemilih. Hahaha~ nanti nak mengundi baru nak daftar :P

Entry terkini: Tiket Percuma Untuk Peminat Justin Bieber :)

Silent said...

this is politics.good.haha

Razz said...

JPJ pn buat roadblock byk..huhu

>MINYAK RON97 = Naik 20sen<

KasihPena said...

tu la...kadang2 kita tak tau undi kte tu betul ke tak... tapi nice new info la klu election nak dekat banyak saman....

Khairil said...

Ada kaitan ka dgn pilihanraya? Tengok tiap2 tahun jumlah saman banyak....

polis saman bila kita melakukan kesalahan...kalau kita tak buat salah nak takut apa...

jadi polis ni susah..org boleh kata mcm2...strict sangat pun susah...kalau tak strict ada org kata polis makan rasuah...

Dunia...dunia...

Mutalib attholib said...

Itulah... Fakta yang menyakitkan.. huhuhu

Ni Wanacesh ni dah cukup umur utk mengundi ke tak lagi ni? huhu

wanacesh said...

@Cik Yana
kiter pon belum daftar..hehehe,,nk mengundi kt semenanjung jelah

wanacesh said...

@Silent
politik ke x politik ke,,kiter yng tersopit

wanacesh said...

@Razz
memang pon,,kt smnjung pon sama byk dh roblock

wanacesh said...

@KasihPena
lps ni hbis plihnrya jgn lak malas2 nk saman org kn

wanacesh said...

@Khairil
masalahnya lorong belakang kedai yang xde cat,tanda jalan pun dia nak saman daa,,mana tak kakak i tensen,,nk saman p lah kt jln raya, ye tak,,x taula der kaitan dgn plhnrya ke x tpi abah kiter yg ckp gtu,,nk wt gane

wanacesh said...

@Mutalib attholib
yer hati2 jela nanti,,dah cukup umur la :P

Khairil said...

@wanacesh Laaa..ya ka mcmtu...apa kesalahan kakak awak tu?

Polis tu awalnya mungkin nak no. telefon kakak awak , tapi dah kakak awak tak kasi dia terus saman le...hahaha..:)

wanacesh said...

@Khairil
ala,,xde traffik tu nk merenyam dgn akak kiter,,kakak kter xde la masa tu,,tup tap tgk surt cinta atas kreta,,huhu3

Raji berkata said...

yeah tuh lah pasal kan
nak buat pilihan raya kne pakai byk duit tuh..
desperate duit =.=
bertimbang rasa lah skit kan..
polis tu cbe lah bygkan dia ad kt keadaan kte
grrr..

Suhami Ahmad said...

betul2...atok setuju...pilihanraya ni banyak pakai duit.....silap2 klu PRU tahun ni, tak dapek lagilah atok merasa bonus lagi....wuwuwuwuwuw T.T

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

time kacih daun pisang sudi komen yer,,hihi